180,00zł
Stowarzyszenie Techniki Morskiej (Association Technique Maritime – ATM, w roku 1924 przekształcone w Association Technique Maritime et Aéronautique – ATMA) powołane zostało do życia w 1889 roku, celem wspierania rozwoju nauki i techmologii w zakresie architektury, inżynierii i przemysłu morskiego. W owym czasie projektowanie statków opierało się na empirii, zas potrzeby rozwijającego się przemysłu morskiego były ogromne, toteż Stowarzyszenie z miejsca odniosło ogromny sukces i już w roku 1890 zaczęło organizować doroczne sesje naukowe, na których swe odkrycia i osiągnięcia prezentowali najwybitniejsi naukowcy i praktycy francuscy, jak Normand, Doyere, Ferrand, zaś od roku 1893 także zagraniczni. Z każdej takiej sesji wydawano biuletyn.
Nr 2, z 1891 roku, zawiera m. in. artykuł o mocy kotłów i przyczynach jej ograniczenia, o podziale temperatur i stopniach ich ujednolicenia w kotłach wysokiego ciśnienia, studia o systemach dozowania cieczy Marshalla, o odporności kadłuba, o stabilności na fali torpedowej, o równaniach równowagi membrany obrotowej podlegającej wewnętrznemu naciskowi i na temat praw ruchu na holu.
Oprawa twarda, oryginalna, z tłoczeniami. Stron 196. Rzuty, tabele i obliczenia w tekście, prócz tego 25 plansz, niekiedy na rozkładówkach, dołączone na końcu tomu.
Na wewnętrznej stronie okładki naklejka z epoki, zaś na stronie tytułowej owalna pieczątka, świadczące o tym, że egzemplarz niniejszy był swego czasu w posiadaniu londyńskiego Instytutu Architektów Morskich, skatalogowany w 1894 roku.
Stan egzemplarza bardzo dobry.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz