190,00zł
Stowarzyszenie Techniki Morskiej (Association Technique Maritime – ATM, w roku 1924 przekształcone w Association Technique Maritime et Aéronautique – ATMA) powołane zostało do życia w 1889 roku, celem wspierania rozwoju nauki i technologii w zakresie architektury, inżynierii i przemysłu morskiego. W owym czasie projektowanie statków opierało się na empirii, zaś potrzeby rozwijającego się przemysłu morskiego były ogromne, toteż Stowarzyszenie z miejsca odniosło wielki sukces i już w roku 1890 zaczęło organizować doroczne sesje naukowe, na których swe odkrycia i osiągnięcia prezentowali najwybitniejsi naukowcy i praktycy.
W numerze 8 z roku 1897 – m. in. rozprawę na temat równowagi statku na holu i teorii oscylacji, artykuł o montażu maszyn morskich i formuł praktycznych określających pracę urządzeń motoru statku w zależności od warunków pracy, wpływu głębokości wody na prędkość statku, opis doświadczeń dynamometryczny podczas ruchu statku, informacje o warunkach używania aluminium oraz studia na temat barek rybackich napędzanych parą i zastąpienia urządzeń benzynowych nowocześniejszymi technologiami.
Oprawa twarda, oryginalna, z tłoczeniami. Stron 300. Rzuty, tabele i obliczenia w tekście, prócz tego 28 plansz na rozkładówkach, dołączonych na końcu tomu. Jako ostatnia plansza dołączona fotografia łodzi rybackiej z napędem benzynowym „Leslie”.
Na wewnętrznej stronie okładki naklejka z epoki, zaś na stronie tytułowej owalna pieczątka, świadczące o tym, że egzemplarz niniejszy był swego czasu w posiadaniu londyńskiego Instytutu Architektów Morskich, skatalogowany w 1898 roku.
Stan egzemplarza bardzo dobry.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz